Beleidsmedewerker accommodaties (32-36 uur)

De gemeente Bodegraven-Reeuwijk staat komende jaren voor een grote opgave om voldoende accommodaties te bieden op het gebied van leren, spelen en bewegen. In deze rol krijg jij de kans hierin grote stappen te zetten als het gaat om het beleid en daaropvolgend de realisatie van diverse voorzieningen en bijbehorende accommodaties. Een unieke mogelijkheid om grote impact te maken in een werkomgeving waarin nog niet alle paden zijn ontdekt. 

Beleidsmedewerker accommodaties (32-36 uur) 

Wat ga je doen? 

Als beleidsmedewerker werk je mee aan korte en langere termijnplannen. Je maakt onderdeel uit van het team vastgoed, waar al het maatschappelijk vastgoed integraal beheerd en georganiseerd wordt. Je analyseert de populatie en berekent de benodigde omvang voor school- en sport- en speellocaties. In een samenwerking met de schoolbesturen stel je een beleidsplan op om toe te werken naar toekomstbestendige schoolgebouwen waarin een brede ontwikkeling voor de kinderen centraal staat. Je bespreekt met de schoolbesturen alle plannen in relatie tot het gemeentebeleid als het gaat om nieuwbouw, onderhoud en renovatie van onderwijsgebouwen en de beschikbaarheid van speel- en sportvoorzieningen voor het onderwijs. Ook de samenwerking met kinderopvangpartners speelt hierin een centrale rol. Je werkt hierin nauw samen met vastgoedadviseurs uit het eigen team en de beleidsmedewerkers sport, bewegen, onderwijs van het sociale domein. In je werk ben je proactief en neemt zelf contact en zoekt de samenwerking op. Je bent leergierig en bereid om je kennis op dit gebied te vergroten.  

Wie ben jij? 

Je bent communicatief vaardig, waardoor je op alle niveaus en zowel met interne en externe stakeholders goed kunt samenwerken. Je communicatieve vaardigheden komen van pas voor afstemming t.b.v. het schrijven van goed beleid. Je bent politiek sensitief, of hebt aanleg om dat te ontwikkelen. Hierdoor heb je oog voor uiteenlopende belangen en weet je daar goed op te acteren. We verwachten dat je weerbaar en overtuigend bent. Je hebt zicht op het grote plaatje en weet met een integrale blik beleid vorm te geven. 

Wat breng je mee? 

  • Je hebt HBO werk- en denkniveau; 
  • Je bent analytisch en communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Ervaring in een beleidsfunctie is een vereiste. Bij voorkeur met onderwijshuisvesting, sportaccommodaties of maatschappelijk vastgoed; 
  • Kennis en/of ervaring met de onderwijswetgeving is een pre. 

Wat bieden we? 

  • Wij bieden jou een uitdagende en afwisselende baan waar veel ruimte is voor eigen inbreng, die we dan uiteraard ook van jou verwachten; 
  • Je krijgt in eerste instantie een arbeidsovereenkomst van een jaar dat bij wederzijdse tevredenheid kan worden omgezet naar een vast dienstverband; 
  • Afhankelijk van je opleiding, kennis en ervaring bieden we je een bruto maand salaris aan van maximaal € 5.313,- (indicatief schaal 10) bij een werkweek van 36 uur; 
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05%. In je IKB zit onder andere het vakantiegeld en eindejaarsuitkering verwerkt; 
  • Wij kennen een aantrekkelijke pensioenregeling bij het ABP. 

Wie zijn wij? 

Een gemeente waar een hoogwaardige dienstverlening richting onze inwoners, ondernemers en bezoekers, hoog in het vaandel staat. Onze medewerkers nemen verantwoordelijkheid, pakken eigenaarschap en ondernemen actie. Onze toegevoegde waarde vertaalt zich in zowel werken mét als vóór de inwoners om samen tot de beste resultaten te komen. Wij betrekken onze inwoners actief bij onze plannen en geven ruimte aan hen om zelf initiatieven te nemen. Wij werken met ruim 240 toegewijde collega’s in drie domeinen integraal samen aan diverse opgaves en thema’s zoals die vanuit de samenleving op ons afkomen. Deze manier van werken maakt ons als organisatie flexibel en wendbaar. Dit maakt dat wij kunnen blijven inspelen op de blijvend veranderende omgeving. Wij zijn trots op onze collega’s en helpen hen bij hun persoonlijke groei. Wij kennen voldoende doorgroeimogelijkheden en bieden een prettige werkomgeving. 

Belangstelling? 

Herken je jezelf in bovenstaand profiel, stuur dan je CV en motivatiebrief via de linkexterne-link-icoon. Voor vragen over de vacature, kun je via telefoonnummer 0172-522522 contact opnemen met Jeanne Haket, interim beleidsmedewerker onderwijshuisvesting en over de procedure met Fleur Frijling (HR adviseur).

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.