other iconBezorging van uw reisdocument

De gemeente bezorgt gratis het door u aangevraagde reisdocument op elke gewenste locatie in Nederland, behalve op de Waddeneilanden.

Bezorging van uw reisdocument

  • U krijgt binnen vijf dagen na uw aanvraag een e-mail en sms zodra uw paspoort of identiteitskaart gereed is.
  • U logt in op mijnafspraak.nl waar u kunt kiezen waar en wanneer u uw paspoort of identiteitskaart bezorgd wilt hebben.
  • Op de dag van de bezorging ziet u op mijnafspraak.nl een foto van de medewerker die bij u langskomt.
  • De medewerker controleert bij aankomst uw identiteit aan de hand van het nieuwe document en overhandigt u het product.
  • Indien van toepassing neemt de medewerker het oude document in en maakt dit in uw bijzijn ongeldig.

Levering en ontvangst
 

Bij levering van paspoort of identiteitskaarten voor meerdere gezinsleden of huisgenoten, moeten al die gezinsleden of huisgenoten op het moment van bezorging aanwezig zijn. Dit geldt ook voor kinderen. De identiteiten worden vastgesteld en iedereen tekent voor ontvangst. Tot 12 jaar tekent alleen één van de ouders of verzorgers. Kinderen vanaf 12 jaar tekenen mee voor ontvangst.

Thuisbezorging is niet mogelijk bij: 

  • U uw paspoort en identiteitskaart snel nodig heeft en een spoedaanvraag doet.
  • Uw paspoort en identiteitskaart een geldig visum bevat, dat u nog wilt gebruiken.
  • U uw paspoort op één van de Waddeneilanden wilt laten bezorgen.

In deze gevallen haalt u uw paspoort en identiteitskaart af aan het loket waar u de aanvraag heeft gedaan.