Coördinator kabels en leidingen (36 uur)

Ben jij van de precisie en het overzicht behouden? Wordt dankzij jouw overleg en kritische blik onze buitenruimte effectief gebruikt voor werk aan kabels en leidingen en ons beleid verder ontwikkeld?  

Wat ga je bij ons doen? 

Je bent het aanspreekpunt van de gemeente voor werkzaamheden aan kabels en leidingen van derden. Als coördinator draag je zorg voor de administratieve en financiële afhandeling van vergunningaanvragen in het digitale systeem MOOR en stemt dit af met de toezichthouder. Je ondersteunt zo nodig de toezichthouder bij bijzondere omstandigheden. 

Als coördinator K&L ben je het aanspreekpunt voor (nuts)bedrijven en bewoners en draag je zorg voor een goede samenwerking en afstemming tussen gemeente en (nuts)bedrijven in de uitvoering van de werkzaamheden. Je bent dan ook voorzitter van het reguliere coördinatieoverleg met de nutspartijen.  

Als coördinator ben je verantwoordelijk voor het actueel maken en houden van het beleid en de overeenkomsten met de nutspartijen, zodat dit aansluit bij de landelijke regelgeving. Naast het opstellen van het beleid vertaal je dit ook naar de uitvoering en stemt gemeentelijke activiteiten in de openbare ruimte af.  

Jij maakt je sterk voor de discipline kabels en leidingen in vaak complexe infrastructurele projecten binnen bouw en vastgoed maar ook binnen infrawerken. Door jouw inzicht en kennis van procedures en processen worden kabels en leidingen stevig op de agenda gezet waardoor de projectplanning gehaald wordt en er geen financiële tegenvallers ontstaan. Je ondersteunt projectleiders met de aanvragen, coördinatie en inhoudelijke gevolgen van deze werkzaamheden, zoals samenwerking in uitvoering of verdeling van kosten.  

Daarnaast zit ondersteunen van de wegbeheerder met vraagstukken over beheer of beleid in het takenpakket. Denk bijvoorbeeld aan de afstemming tussen gewenste energietransitie en onze onderhoudswerken. Maar het kan ook iets zijn wat niet direct een relatie heeft met kabels en leidingen.  

Wat vragen we van je? 

Jij bent iemand die vanuit een hoeveelheid aan informatie en regels snel overzicht weet te creëren. Je overziet hierbij het hele speelveld en weet op het juiste moment de noodzakelijke acties uit te zetten. Je kunt snel schakelen, bent bestand tegen druk en weet om te gaan met conflicterende belangen. Je kunt hierbij goed de hoofdzaken van bijzaken scheiden. Daarnaast heb je gevoel voor ambtelijk en bestuurlijke verhoudingen. Verder vinden wij het belangrijk dat jij beschikt over: 

  • HBO werk- en denkniveau (bijvoorbeeld civiele techniek, weg- en waterbouw).   
  • Kennis van wet- en regelgeving kabels en leidingen, zoals CROW 500. 
  • Kennis van gespecialiseerde werkmethoden en processen. 
  • Vakinhoudelijke kennis van het leggen en vergunnen van kabels en leidingen (MOOR). 
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met de Telecomwet, de AVOI, CROW 400 en 500, een lig/leg regeling/ nadeelcompensatie verordening. 
  • Een stevige dosis ervaring in het vakgebied Kabels en Leidingen.

Ben jij: 

  • in staat mensen en partijen met elkaar te verbinden, te enthousiasmeren en te laten samenwerken; 
  • Stevig, laat je je niet zomaar uit het veld slaan bij tegenslagen en denk je in oplossingen en mogelijkheden; 
  • Ondernemend, initiatiefrijk, proactief en resultaatgericht; 

Dan zoeken we jou ! 

Wat wij jou bieden? 

Afhankelijk van je opleiding, kennis en ervaring bieden we je een marktconform salaris aan. Indicatief schaal 9/10, maximaal € 5.009,- bruto per maand bij een werkweek van 36 uur. De functie moet nog definitief worden gewaardeerd.

  • Een individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05%;
  • Je krijgt in eerste instantie een arbeidsovereenkomst van een jaar dat bij wederzijdse tevredenheid kan worden omgezet naar een vast dienstverband; 
  • Een organisatie waarbij besluitvorming niet via een bureaucratisch proces gaat, maar pragmatisch en laag in de organisatie wordt vormgegeven; 
  • Je komt in aanraking met alle processen binnen een gemeente dus de kans om ook breed je kennis verder te verbreden op de inhoud; 

Je bepaalt jouw eigen werktijden en we hebben de mogelijkheid tot thuiswerken. Je krijgt hiervoor natuurlijk een laptop en een smartphone. 

Wie zijn wij? 

Wij zijn een gemeente waar een hoogwaardige dienstverlening richting onze inwoners, ondernemers en bezoekers, hoog in het vaandel staat. Onze medewerkers nemen verantwoordelijkheid, pakken eigenaarschap en ondernemen actie. Onze toegevoegde waarde vertaalt zich in zowel werken mét als vóór de inwoners om samen tot de beste resultaten te komen. Wij betrekken onze inwoners actief bij onze plannen en geven ruimte aan hen om zelf initiatieven te nemen. Wij werken met ruim 240 toegewijde collega’s in vier domeinen integraal samen aan diverse opgaves en thema’s zoals die vanuit de samenleving op ons af komen. Deze samenorganiserende manier van werken maakt ons als organisatie flexibel en wendbaar. Dit maakt dat wij kunnen blijven inspelen op de blijvend veranderende omgeving. Wij zijn trots op onze collega’s en helpen hen bij hun persoonlijke groei. Wij kennen voldoende doorgroeimogelijkheden en bieden een prettige werkomgeving. 

Belangstelling? 

Herken je jezelf in bovenstaand profiel, stuur dan je CV en motivatiebrief. Voor vragen over de inhoud van de vacature, kun je contact opnemen met Pieter Both, wegbeheerder, Martijn Haasbeek, strategisch adviseur en over de procedure met Fleur Frijling (HR-adviseur) via (0172) 52 25 22. 

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld