Wmo consulent all-round (36 uur)

Ben jij een ervaren en allround Wmo consulent die op zoek is naar een nieuwe uitdaging waarin je zelfstandig kunt handelen en creatieve oplossingen kunt bedenken? Mooi, want dan hebben wij een uitdagende functie binnen een leuke organisatie voor jou!

Wmo consulent all-round (36 uur)

Wat ga je doen?

  • Het voeren van gesprekken voor ondersteuning op het gebied van wonen, vervoer, hulpmiddelen, hulp bij het huishouden, begeleiding en dagbesteding;
  • Samen met de klant kijken naar oplossingen in hun eigen sociale netwerk of door gebruik te maken van algemeen gebruikelijke voorzieningen/hulp, mantelzorgers en algemene voorzieningen;
  • Het zelfstandig indiceren en afhandelen van aanvragen voor maatwerk voorzieningen op het gebied van wonen, vervoer, hulpmiddelen, hulp bij het huishouden, begeleiding en dagbesteding;
  • Het afhandelen van de aanvraag voor een maatwerkvoorziening, zodat de voorziening verstrekt kan worden;
  • Deelname aan multidisciplinaire overleggen, netwerken en samenwerkingsverbanden met o.a. zorgaanbieders, leveranciers en andere (externe) partners.

Wat breng je mee?

  • Je bent een enthousiaste, initiatiefrijke, accurate en communicatief sterke collega met ten minste een afgeronde Hbo-opleiding;
  • Aanvullend heb je bij voorkeur drie jaar relevante werkervaring als consulent Wmo. We zoeken een allround Wmo consulent voor het hele spectrum van de Wmo, dus je hebt kennis en ervaring op het gebied van wonen, vervoer, hulpmiddelen, hulp bij het huishouden, begeleiding én dagbesteding;
  • Het zwaartepunt ligt op het gebied van een verstrekking van woningaanpassingen, vervoer- en hulpmiddelen;
  • Je werkt zelfstandig, neemt verantwoordelijkheid en zoekt  de in- en interne en externe samenwerking op;
  • Daarnaast ben je maatschappelijk betrokken en voel jij je thuis in een kleine gemeentelijke organisatie die zich opstelt als partner in de samenleving. In onze organisatie tref je korte lijnen en krijg je veel ruimte om je werk zelfstandig te organiseren. Je werkt klantgericht en komt gemaakte afspraken na. Je werkt volgens de bedoeling, kijkt en denkt integraal en gaat analytisch te werk;
  • Je durft beslissingen te nemen als de oplossing voor de hulpvraag om maatwerk vraagt. Tot slot heb je kennis en ervaring met de aanpak van meervoudige probleemhuishoudens en je bent in staat om procesregie te voeren op de uitvoering van het plan/de casus. 

Wat bieden we?

  • Wij bieden jou een uitdagende en afwisselende baan waar veel ruimte is voor eigen inbreng, die we dan uiteraard ook van jou verwachten;
  • Het betreft een arbeidsovereenkomst van een jaar dat bij wederzijdse tevredenheid kan worden omgezet naar een vast dienstverband;
  • Afhankelijk van je opleiding, kennis en ervaring bieden we je een salaris aan van maximaal € 4.811,-- bruto per maand (schaal 9) bij een werkweek van 36 uur;
  • Een individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05%. In je IKB zit onder andere het vakantiegeld en eindejaarsuitkering verwerkt; 
  • Wij kennen een aantrekkelijke pensioensregeling bij het ABP.

Wie zijn wij?

Een gemeente waar een hoogwaardige dienstverlening richting onze inwoners, ondernemers en bezoekers, hoog in het vaandel staat. Onze medewerkers nemen verantwoordelijkheid, pakken eigenaarschap en ondernemen actie. Onze toegevoegde waarde vertaalt zich in zowel werken mét als vóór de inwoners om samen tot de beste resultaten te komen. Wij betrekken onze inwoners actief bij onze plannen en geven ruimte aan hen om zelf initiatieven te nemen. Wij werken met ruim 240 toegewijde collega’s in drie domeinen integraal samen aan diverse opgaves en thema’s zoals die vanuit de samenleving op ons af komen. Deze manier van werken maakt ons als organisatie flexibel en wendbaar. Dit maakt dat wij kunnen blijven inspelen op de blijvend veranderende omgeving. Wij zijn trots op onze collega’s en helpen hen bij hun persoonlijke groei. Wij kennen voldoende doorgroeimogelijkheden en bieden een prettige werkomgeving.

Belangstelling?

Herken je jezelf in bovenstaand profiel, stuur dan je CV en motivatiebrief via de linkexterne-link-icoon. Voor vragen over de vacature, kun je via telefoonnummer 0172-522522 contact opnemen met Carolien Jordaan (Adviseur Sociaal Domein) en over de procedure met Rekha Bechan-Ramdat (HR adviseur).

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld