Adviseur Grondzaken (24-28uur)

Ben jij een kei in het opstellen van overeenkomsten en het begeleiden van grondtransacties en wil je actief betrokken worden bij de juridische afwikkeling? Dit is de kans waar je op gewacht hebt!

Adviseur Grondzaken (24 -28 uur)

Wat ga je bij ons doen?

Je zorgt voor de implementatie van nieuwe relevante jurisprudentie en signaleert de  effecten daarop in de gronduitgifte. Daarnaast stem je integraal af met betrokken disciplines en controleer je of uitgifte mogelijk/wenselijk is met de portefeuillehouder en college. Daarnaast ben je mede verantwoordelijke voor:

  • Het opstellen van overeenkomsten. 
  • Het voeren van overleg c.q. informeren van bewoners, notaris, Kadaster, projectontwikkelaars, makelaars/taxateurs. 
  • Het begeleiden van de eigendomsoverdracht en het zorgdragen voor de grensbepaling (Kadaster). 
  • Het monitoren van de financiële afwikkeling van de transacties. 
  • Het opstellen van openbare inschrijvingen  inclusief het onderhouden van alle contacten met de betrokken partijen. 
  • Het beoordelen en afhandelen van beroepen op verjaring en het toetsen hiervan aan de jurisprudentie. 
  • Een inhoudelijk bijdrage bij rechtszaken en het vertegenwoordigen van de gemeente bij bezwaar- en beroepszaken. 
  • Het verzorgen van informatiebijeenkomsten met inwoners. 
  • Het bewaken van de financiële positie van Grondzaken (budgetbeheer).
  • Het opstellen van college adviezen. 

Wat vragen we van je?

Je bent een teamspeler en draagt bij aan de sfeer binnen het team waarbij het gezamenlijk resultaat voorop staat.  Het gelijktijdig zelfstandig werken aan verschillende taken/projecten is voor jou geen probleem.  Als proactieve en flexibele teamspeler houd je van dynamiek en kan je heel goed onder druk werken. Je voelt je verantwoordelijk voor het behalen van successen in je werk en neemt hiervoor het initiatief. Je hebt een pragmatische manier van werken en denkt in oplossingen. Je voelt je op je gemak in een bestuurlijk sensitieve omgeving. Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden die je inzet in het contact met inwoners, ontwikkelaars, collega’s en bestuur. Daarnaast heb je:

  • een hbo werk- en -denkniveau en een juridische achtergrond;
  • ervaring in een soortgelijke functie;
  • gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen.

Wat bieden wij je?

  • Afhankelijk van je kennis en ervaring bedraagt het salaris max. € 5.009,- bruto per maand (indicatief schaal 10) bij een werkweek van 36 uur. De functie wordt in 2023 definitief  ingeschaald.
  • Naast dit salaris is er een individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05%.
  • Deze functie is beschikbaar voor 24/28 uur per week.
  • In eerste instantie krijg je een arbeidsovereenkomst van een jaar dat daarna bij wederzijdse tevredenheid omgezet kan worden naar een vast dienstverband.
  • Wij kennen een aantrekkelijke pensioensregeling bij het ABP.
  • Je krijgt de vrijheid om je eigen werk te organiseren op de manier die bij jou past door onder andere tijd- en plaats onafhankelijk te werken.

Wie zijn wij?

Wij zijn een gemeente waar we het net even iets anders doen! Bij de gemeente Bodegraven-Reeuwijk werken we vanuit wisselende rollen zelf organiserend samen aan de opgaven zoals die vanuit de samenleving naar ons toe komen. Wij hechten waarde aan persoonlijke dienstverlening, dienstverlening waar de burger centraal staat. We maken het makkelijker voor de inwoner. Waarbij we het belangrijk vinden dat onze inwoners zich welkom, betrokken en goed gefaciliteerd voelen. Wil jij meer weten over onze organisatie en ben jij benieuwd hoe collega’s het werken bij onze gemeente ervaren? Lees het op onze website!

Enthousiast geworden?

Herken je jezelf in bovenstaand profiel, stuur dan je CV en motivatiebrief via deze linkexterne-link-icoon. Reageren kan tot 6 september. Voor vragen over de vacature kun je contact opnemen met Lineke Bregman of Saskia Kerkmeester van het team Grondzaken, op telefoonnummer (0172) 52 25 22. Wil je meer weten over de procedure?  Neem dan contact op met Leo Booms, adviseur Organisatie & Ontwikkeling via telefoonnummer (0172) 52 25 22.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld