Adviseur Grondzaken (32-36 uur per week)
Wil jij als adviseur grondzaken ‘meebouwen’ aan de toekomst en ambities van de beide gemeentes? Heb jij kennis op allerlei vlakken van grondzaken (bijvoorbeeld gebiedsontwikkeling, grondbeleid, grondprijzen, aan- en verkoop, etc.)? Ben je communicatief vaardig en kun je anderen meekrijgen? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Adviseur Grondzaken (32-36 uur per week)
Wat ga je doen?
Als Adviseur Grondzaken ben jij verantwoordelijk voor het uitvoeren van ons (snippergroen)beleid en het doen van grondtransacties. Je werkt in het hart van het Ruimtelijk Domein en schakelt met projectleiders, stedenbouwkundigen en beleidsadviseurs. Jouw werk is veelzijdig en impactvol. Een kleine greep uit de werkzaamheden:
- Je handelt zelfstandig verjaringsvraagstukken af;
- Je stelt allerlei vormen van uitgifteovereenkomsten op en beoordeelt juridische vraagstukken op het gebied van o.a. erfpacht en opstalrechten, je houdt hierbij ontwikkelingen in wet- en regelgeving en jurisprudentie nauwlettend in de gaten;
- Je onderhoudt contact met – en informeert inwoners, notarissen, projectontwikkelaars, makelaars/taxateurs en het Kadaster;
- Je begeleidt eigendomsoverdrachten en bewaakt de financiële afwikkeling van transacties;
- Je ondersteunt de advocaat inhoudelijk en vertegenwoordigt de gemeente bij beroepszaken;
- Je schrijft (mee) aan gronduitgiftebeleid en stelt in voorkomende gevallen collegeadviezen op.
Wat breng jij mee?
Je bent een verbinder, schakelt soepel tussen dossiers en weet overzicht te houden. Je bent in staat complexe materie helder over te brengen. Je bent oplossingsgericht, pragmatisch en voelt je thuis in een dynamische omgeving. Je kan goed zelfstandig werken, maar vindt het ook leuk om in teamverband Grondzaken een gezicht te geven. Je beschikt over een afgeronde HBO Rechten of WO-opleiding Rechtsgeleerdheid (specialisatie Privaatrecht) en hebt minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare functie. Tot slot ben je communicatief vaardig, zowel mondeling als schriftelijk.
Wat bieden we?
- Wij bieden jou een uitdagende en afwisselende baan waar veel ruimte is voor eigen inbreng, die we dan uiteraard ook van jou verwachten;
- Je krijgt in eerste instantie een arbeidsovereenkomst van een jaar dat bij wederzijdse tevredenheid kan worden omgezet naar een vast dienstverband;
- Afhankelijk van je opleiding, kennis en ervaring bieden we je een bruto maandsalaris aan van maximaal € 5.419,- (schaal 10) bruto per maand bij een werkweek van 36 uur;
- Een individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05%. In je IKB zit onder andere het vakantiegeld, eindejaarsuitkering en bovenwettelijk verlof verwerkt;
- Wij kennen een aantrekkelijke pensioenregeling bij het ABP;
- Om te werken aan jouw ontwikkeling, stimuleren wij het volgen van trainingen en opleidingen.
Wie zijn wij?
Voor de toekomst van de gemeente Bodegraven-Reeuwijk zetten we in op behouden en versterken van onze eigen identiteit: een knooppunt in het Groene Hart. Daarom werken we met 265 trotse medewerkers, naast de dagelijkse werkzaamheden, aan drie samenhangende ambities: gezonde dorpen, een duurzaam landschap en een sterke samenleving. Deze manier van werken maakt ons als organisatie flexibel en wendbaar. Dit maakt dat wij kunnen blijven inspelen op de blijvend veranderende omgeving. Wij kennen voldoende doorgroeimogelijkheden en bieden een prettige werkomgeving.
Belangstelling?
Herken je jezelf in bovenstaand profiel, stuur dan je CV en motivatiebrief via de link. Voor vragen over de vacature, kun je via telefoonnummer 0172-522522 contact opnemen met Lineke Bregman (Adviseur Grondzaken) en over de procedure met Fleur Frijling (HR-adviseur).
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.