Business Controller Sociaal Domein (36 uur)
Met jouw liefde voor cijfers en data adviseer je het Sociaal Domein over de financiële uitdagingen van de gemeentelijke ambities. Wil jij bijdragen aan het financieel in control komen van het Sociaal Domein? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Wat ga je doen?
1/3 van de gemeentelijke begroting gaat naar het Sociaal Domein. De gemeente wil meer grip en sturing op de uitgaven, om zo vooraf de juiste keuzes te kunnen maken en deze te monitoren zodat achteraf geen verassende tekorten ontstaan. Daarom is het Sociaal Domein zonder jou niet compleet. Je bent onderdeel van het strategische financiële team maar vindt je werk in het sociaal domein. Je bent dus een echte spin in het web binnen onze organisatie en werkt veel samen met het Sociaal Domein en de Bedrijfsvoeringsteams. Je rapporteert aan de domeinregisseur Maatschappij en domeinregisseur Bedrijfsvoering.
Jij gaat je bezig houden met het (door)ontwikkelen en optimaliseren van een manier van werken om frequent rapportages op te stellen, te monitoren en te bespreken met betrekking tot het (financieel) in control komen van het Sociaal Domein.
Je onderzoekt een vraagstuk vanuit meerder kanten. Hierin onderscheid je meningen van feiten en weet je snel tot de kern of essentie van het vraagstuk te komen. Je legt gemakkelijk verbanden en doorziet snel financiële implicaties. Je benoemt de consequenties van verschillende methodes en ziet de gevolgen van mogelijke oplossingen. Je houdt hierbij altijd oog voor relevante aspecten, zoals belangen, kwaliteit, kosten, efficiëntie en haalbaarheid. Hierbij heb je oog voor het grotere geheel en de langere termijn. Ook herken je details in gegevens en in gedrag die relevant zijn voor een bepaald patroon. Je haalt de essentiële details uit complexe hoeveelheid informatie. Je adviseert in een politieke bestuurlijke organisatie en stemt jouw communicatie hierop af. Je bent een sparringpartner voor de budgethouders Sociaal Domein en het management en creëert draagvlak voor moeilijke voorstellen en complexe situaties bij het nemen van beslissingen en het optimaliseren van de resultaten.
In samenspraak met het team financiën stel je de bestuursrapportage op, welke zowel intern als extern gedeeld worden en draag je bij aan de totstandkoming van de P&C producten voor het Sociaal Domein.
Vanuit nature:
- Analyseer je pro -actief en kort cyclisch over de financiële positie van het Sociaal Domein;
- Vertaal je ontwikkelingen in voorstellen en programma’s in financiële zin en overziet en bespreekt de consequenties hiervan voor het Sociaal Domein op korte en langere termijn;
- Adviseer je over de consequenties van voorgenomen beleid. Jouw rol ligt in het bewaken van de afgesproken kaders, financieel, beleidsmatig en politiek/bestuurlijk;
- Pak je Maatschappelijke opgaven integraal aan en draag je bij aan de financiële bewustwording in de organisatie.
Wat breng je mee?
Voor deze rol is ervaring een pré, maar tactisch-strategisch denkvermogen een must. Wij vragen van jou gedegen financiële kennis en inzicht in bestuurlijke processen. Hiernaast vragen we:
- HBO werk en denkniveau, bij voorkeur in de richting van bedrijfseconomie;
- 2-4 jaar werkervaring als business controller of financieel adviseur Sociaal Domein;
- Sterke PowerBi en Excel vaardigheden gecombineerd met analytisch vermogen;
- Uitstekende communicatieve vaardigheden en een proactieve houding;
- Je beschikt over de kerncompetenties analytisch vermogen, besluitvaardig, proactief handelen, nauwkeurigheid.
We bieden jou:
- Afhankelijk van je opleiding, kennis en ervaring bieden we je een salaris aan van maximaal
- € 5.725,- (indicatief schaal 11) bij een werkweek van 36 uur;
- Een individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05%. In je IKB zit onder andere het vakantiegeld en eindejaarsuitkering verwerkt;
- Wij kennen een aantrekkelijke pensioensregeling bij het ABP;
- Je krijgt in eerste instantie een arbeidsovereenkomst van een jaar dat bij wederzijdse tevredenheid kan worden omgezet naar een vast dienstverband;
- Een omgeving waarin de mogelijkheid bestaat om sterk te innoveren en collega’s hiervoor open staan;
- We hebben de mogelijkheid tot (gedeeltelijk) thuiswerken. Je krijgt hiervoor natuurlijk een laptop en een smartphone.
Wie zijn wij?
Een hoogwaardige dienstverlening richting onze inwoners, ondernemers en bezoekers, staat bij ons hoog in het vaandel. Onze medewerkers nemen verantwoordelijkheid, pakken eigenaarschap en ondernemen actie. Onze toegevoegde waarde vertaalt zich in zowel werken mét als vóór de inwoners om samen tot de beste resultaten te komen. Wij betrekken onze inwoners actief bij onze plannen en geven ruimte aan hen om zelf initiatieven te nemen. Wij werken wij met ruim 240 toegewijde collega’s in vier domeinen integraal samen aan diverse opgaves en thema’s zoals die vanuit de samenleving op ons af komen. Deze samenorganiserende manier van werken maakt ons als organisatie flexibel en wendbaar. Dit maakt dat wij kunnen blijven inspelen op de blijvend veranderende omgeving. Wij zijn trots op onze collega’s en helpen hen bij hun persoonlijke groei. Wij kennen voldoende doorgroeimogelijkheden en bieden een prettige werkomgeving.
Belangstelling?
Herken je jezelf in bovenstaand profiel, stuur dan je CV en motivatiebrief via deze link. Voor vragen over de vacature, kun je via telefoonnummer 0172-522522 contact opnemen met Sonja van der Velde (Domeinregisseur Maatschappij) en over de procedure met Rekha Bechan-Ramdat (HR adviseur), tel. 06-21848998.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld