Casusregisseur Multi Probleem Gezin (36 uur)

Ben jij de gedreven professional die gezinnen in crisissituaties de weg wijst naar stabiliteit? Weet jij onder druk snel te schakelen en de regie te nemen in complexe situaties? Dan is de rol van Casusregisseur Multi Probleem Gezin iets voor jou! Sluit je aan bij ons Sociaal Team en maak het verschil voor gezinnen met meervoudige problematiek.

Casusregisseur Multi Probleem Gezin (36 uur)

Wat ga je doen?

Als Casusregisseur ben jij degene die de touwtjes in handen neemt zodra een gezin via een warme overdracht bij jou terechtkomt. Op basis van de hulpvraag stel jij een plan van aanpak op en zorg je voor de juiste hulpverlening. Je biedt kortdurende begeleiding, maar schroomt niet om in te grijpen bij crisissituaties. Jij weet adequaat te handelen bij signalen van huiselijk geweld, kindermishandeling of andere veiligheidsrisico's, en je zorgt ervoor dat de juiste hulp direct wordt ingezet.

Daarnaast houd jij de regie over de casus: je schaalt op en af in het hulpaanbod waar nodig en zorgt dat het gezin de ondersteuning krijgt die bij hen past. Je bent niet bang om beslissingen te nemen en behoudt altijd het overzicht, zelfs in de meest uitdagende situaties.

Jouw verantwoordelijkheden:

  • Beleidsuitvoerend: Je stelt op basis van de hulpvraag een plan van aanpak op en organiseert de juiste hulpverlening. Je grijpt in bij crisissituaties en zorgt voor passende interventies.
  • Crisismanagement: Jij weet onder druk de regie te houden en snel de juiste stappen te zetten in noodsituaties.
  • Regie voeren: Je bewaakt het hulptraject van het gezin, past waar nodig het hulpaanbod aan en zorgt voor een stabiele ondersteuning.
  • Wat breng je mee?
  • HBO-diploma in de richting van Sociaal Werk, MWD, SPH of Pedagogiek.
  • Een geldige SKJ-registratie (vereist).
  • Uitgebreide kennis van het lokale en regionale hulpaanbod en ervaring met diverse hulpverleningsmethodieken.
  • Sterke communicatieve en organisatorische vaardigheden, met het vermogen om in crisissituaties snel te handelen.
  • Inzicht in wet- en regelgeving, inclusief de AVG.

Wat bieden wij jou?

  • Wij bieden jou een uitdagende en afwisselende baan waar veel ruimte is voor eigen inbreng, die we dan uiteraard ook van jou verwachten;
  • Je krijgt in eerste instantie een arbeidsovereenkomst van een jaar dat bij wederzijdse tevredenheid kan worden omgezet naar een vast dienstverband;
  • Afhankelijk van je opleiding, kennis en ervaring bieden we je een bruto maandsalaris aan van maximaal         € 4.908,- (schaal 9) bij een werkweek van 36 uur;
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05%. In je IKB zit onder andere het vakantiegeld en eindejaarsuitkering verwerkt; 
  • Wij kennen een aantrekkelijke pensioenregeling bij het ABP. 

Waar is de gemeente mee bezig? 

Voor de toekomst van de gemeente Bodegraven-Reeuwijk zetten we in op behouden en versterken van onze eigen identiteit: een knooppunt in het Groene Hart. Daarom werken we met 265 trotse medewerkers, naast de dagelijkse werkzaamheden, aan drie samenhangende ambities: gezonde dorpen, een duurzaam landschap en een sterke samenleving. Deze manier van werken maakt ons als organisatie flexibel en wendbaar. Dit maakt dat wij kunnen blijven inspelen op de blijvend veranderende omgeving. Wij kennen voldoende doorgroeimogelijkheden en bieden een prettige werkomgeving. 

Belangstelling?

Herken je jezelf in bovenstaand profiel, stuur dan je CV en motivatiebrief via de link.externe-link-icoon Voor vragen over de vacature en procedure, kun je via telefoonnummer 0172-522522 contact opnemen Jacqueline Mooiman (Teamleider Sociaal Domein) Voor al onze nieuwe collega’s vragen wij, na een succesvolle sollicitatieprocedure, een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.