Communicatieadviseur (32-36 uur)

Vind jij het leuk om onze inwoners te informeren over alles wat er speelt binnen de gemeente Bodegraven-Reeuwijk? Ben jij alert op signalen uit je omgeving en verwerk je die in acties om de gemeente verder te brengen? Wil je verantwoordelijkheid en ruimte voor initiatief? Kun je overtuigend adviseren? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Communicatieadviseur 32-36 uur

Wat ga je doen?

Als communicatieadviseur ben je het aanspreekpunt en een sparringpartner voor bestuurders, projectleiders en beleidsmedewerkers. Je stelt communicatiestrategieën – en plannen op voor verschillende projecten, die je vervolgens zelf uitvoert. Ook het schrijven van pakkende content en het beantwoorden van persvragen behoort tot jouw takenpakket. Verder denk je mee over manieren om de communicatie met en participatie van onze inwoners en ondernemers te verbeteren. Je draagt bij aan de interne communicatie en het door ontwikkelen van de huisstijl.

Je werkt in een klein en hecht team van 5 communicatieprofessionals. We werken samen aan diverse opgaves en thema’s zoals die vanuit de organisatie, het bestuur en de gemeente op ons af komen. Deze samenorganiserende manier van werken maakt ons als team flexibel en wendbaar en zorgt ervoor dat ieder vanuit zijn eigen kracht en kennis werkt.  

Wat breng je mee?

  • Je hebt een HBO-opleiding op het gebied van communicatie;
  • Je hebt ervaring als communicatieadviseur, bij voorkeur bij een gemeente. Je bent gepokt en gemazeld in het communicatievak;
  • Je staat met beide benen in de maatschappij, snapt hoe je omgaat met belangen in een politiek-bestuurlijke omgeving en hebt een goed gevoel voor ambtelijke en bestuurlijke verhoudingen. Je bent omgevingssensitief;
  • Je schakelt op strategisch, tactisch, en operationeel niveau en weet wat er nodig is om je doel te bereiken;
  • Je kunt goed adviseren. Je staat je ‘mannetje’ in een team vol mondige en bevlogen collega’s. Hierin heb je de overtuigingskracht om er voor te zorgen dat ook jouw perspectieven worden meegenomen;
  • Je bent een kei in het plannen en organiseren van je werk en je weet hoe je ideeën om kan zetten in concrete acties;
  • Uiteraard communiceer je zowel verbaal als schriftelijk goed en kan je je inleven in verschillende doelgroepen; inwoners, ondernemers en andere belanghebbenden. Je werkt van buiten naar binnen en gaat het gesprek aan met de organisatie en de samenleving. Je geeft complexe informatie compact en begrijpelijk weer voor verschillende doelgroepen. 

Wat bieden we?

  • Afhankelijk van je opleiding, kennis en ervaring maximaal € 5.247,- bruto per maand (schaal 10) bij een werkweek van 36 uur;
  • Het betreft een arbeidsovereenkomst van een jaar met uitzicht op verlenging voor onbepaalde tijd;
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05%. In je IKB zit onder andere vakantiegeld en eindejaarsuitkering verwerkt;
  • Wij kennen een aantrekkelijke pensioenregeling bij het ABP;
  • Om te werken aan jouw ontwikkeling, stimuleren we het volgen van trainingen en opleidingen.

Wie zijn wij?

Een gemeente waar een hoogwaardige dienstverlening richting onze inwoners, bestuur en collega’s hoog in het vaandel staat. Onze medewerkers nemen verantwoordelijkheid, pakken eigenaarschap en ondernemen actie. Onze toegevoegde waarde vertaalt zich in zowel werken mét als vóór de inwoners om samen tot de beste resultaten te komen. Wij betrekken onze inwoners actief bij onze plannen en geven hen ruimte om zelf initiatieven te nemen. Wij werken met ruim 240 toegewijde collega’s in vier domeinen integraal samen aan diverse opgaves en thema’s waar onze samenleving om vraagt. Wij zijn trots op onze collega’s en helpen hen bij hun persoonlijke groei. Je krijgt maximale ruimte om je eigen verantwoordelijkheid in te vullen en je capaciteiten vorm te geven. Wij kennen voldoende doorgroeimogelijkheden en bieden een prettige werkomgeving.

Belangstelling?

Herken je jezelf in bovenstaand profiel, stuur dan je CV en motivatiebrief via deze link.externe-link-icoon De eerste gesprekken vinden plaats op dinsdag 10 september. Voor vragen over de vacature kun je contact opnemen met Sindy Meijer en Annemiek van der Meer (communicatieadviseur) en over de procedure met Fleur Frijling of Rekha Bechan-Ramdat (HR adviseur), via 0172 522 522.