Directiesecretaris (24-36 uur per week)

Om ons managementteam goed te ondersteunen zijn wij op zoek naar een directiesecretaris. Word jij enthousiast van bestuurlijke en strategische vraagstukken? Binnen een organisatie die in beweging is? Dan zijn wij op zoek naar jou! 

Directiesecretaris (24 tot 36 uur per week)

Als directiesecretaris lever je een belangrijke bijdrage aan het functioneren van de gemeente Bodegraven-Reeuwijk en het adviseren over oplossingen voor diverse vraagstukken. Met ruim 36.000 inwoners is Bodegraven-Reeuwijk een dynamische gemeente in het Groene Hart. Gemeente Bodegraven-Reeuwijk heeft een stevige en serieuze ambitie: een gemeente zijn waar iedereen heel goed kan wonen, leven, ondernemen en werken. Als organisatie wil de gemeente dicht bij de mensen staan en werken vanuit vertrouwen, verantwoordelijkheid en vrijheid. Bodegraven-Reeuwijk is een gemeente met grote kwaliteiten, maar ook met uitdagingen. Denk aan sociale cohesie, duurzaamheid, ontwikkeling van wijken en dorpen en de balans tussen stedelijke en landelijke gebieden.

Wat ga je doen?

Als directiesecretaris sta je het managementteam bij en speel je een belangrijke rol in het verbinden van het management en organisatie. Met jouw inzicht en daadkracht draag je bij aan het functioneren van het managementteam en de realisatie van de ambities van de gemeente. Je adviseert het management over vraagstukken en processen, waarbij in deze functie een extra focus ligt op het adviseren en verbeteren van het managementbesluitvormingsproces. Je bent het eerste aanspreekpunt en eerste adviseur van het management en geeft in goed overleg invulling aan de benodigde ondersteuning. Je ziet toe op een correcte en kwalitatief goede aanlevering van voorstellen aan het management, bewaakt de voorgang van de dossiers en biedt ondersteuning, waaronder penvoering bij het opstellen van diverse documenten. Daarnaast ontwikkel je beleid en bewaak je de samenhang van adviezen/voorstellen in relatie tot het collegeprogramma en het organisatie ontwikkeltraject.  Je zorgt voor voortgang en communicatie van de besluiten die tijdens vergaderingen worden genomen. 

Met wie werk jij samen?

Als directiesecretaris werk je nauw samen met de gemeentesecretaris, het managementteam, bestuursondersteuning en het college. Verder werk je samen met collega’s van diverse teams zoals de griffie, concern control en communicatie. 

Wat breng jij mee?

Je hebt kennis van bestuurlijke processen en procedurele aspecten van besluitvorming. Je bent organisatie sensitief, bezit overtuigingskracht en bent in staat je soepel te bewegen in bestuurlijke en organisatorische krachtenvelden. Verder beschik je over kennis over het openbaar bestuur, beleidsvoering en regie, wet– en regelgeving en veranderkunde. Je kunt je sterke communicatieve vaardigheden en helicopterview inzetten voor verschillende doelgroepen en integrale advisering. Daarnaast ben je bereid om je flexibel op te stellen. Verder vragen we:

  • HBO/Academische opleiding, bijvoorbeeld bestuurskunde, beleid en organisatie of rechten;
  • Enkele jaren relevante werkervaring, bij voorkeur ervaring met advisering van management over besluitvorming en processen.
  • Je wilt verantwoordelijkheid: Bij ons krijg je de ruimte en het vertrouwen om het werk op jouw manier in te richten;
  • Je wilt uitdaging: Je gaat aan de slag in een gemeente die zich blijft ontwikkelen en waar er allerlei projecten op jouw pad komen;
  • Je wilt afwisseling: Als directiesecretaris werk je aan meerdere vraagstukken en uitdagingen tegelijkertijd: geen werkdag is hetzelfde.

Wat bieden we jou?

  • Samen bouwen we aan een toekomstbestendige gemeente. Dat is niet alleen mooi werk. Daar staat ook iets tegenover;
  • Daarom bieden wij je een arbeidsovereenkomst voor 24 tot 36 uur per week.
  • Afhankelijk van je opleiding, kennis en ervaring bieden we je een bruto maandsalaris aan van maximaal € 5.419,- indicatief (schaal 10) bij een werkweek van 36 uur;
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05%. In je IKB zit onder andere het vakantiegeld en eindejaarsuitkering verwerkt. Deze functie zit momenteel in een waarderingstraject;
  • Wij kennen een aantrekkelijke pensioenregeling bij het ABP.

Waar is de gemeente mee bezig? 

Voor de toekomst van de gemeente Bodegraven-Reeuwijk zetten we in op behouden en versterken van onze eigen identiteit: een knooppunt in het Groene Hart. Daarom werken we met 265 trotse medewerkers, naast de dagelijkse werkzaamheden, aan drie samenhangende ambities: gezonde dorpen, een duurzaam landschap en een sterke samenleving. Deze manier van werken maakt ons als organisatie flexibel en wendbaar. Dit maakt dat wij kunnen blijven inspelen op de blijvend veranderende omgeving. Wij kennen voldoende doorgroeimogelijkheden en bieden een prettige werkomgeving. 

Belangstelling?

Herken je jezelf in bovenstaand profiel, stuur dan uiterlijk 4 juli a.s. je CV en motivatiebrief via de linkexterne-link-icoon. De gespreksrondes zijn gepland op 9 en 17 juli a.s. Voor vragen over de vacature en over de procedure, kun je via telefoonnummer 0172-522522 contact opnemen met Henk Verdonk (bestuursadviseur) en over de procedure met Agnes van der Let ( Projectleider HR).