Junior medewerker Ruimtelijke Ordening

Over de vacature

Openingsdatum
1-2-2023
Sluitingsdatum
1-3-2023
Uren per week
36
Salaris
Schaal 9
Vakgebied
ruimtelijke ontwikkeling, planologie of omgevingsrecht
Opleidingsniveau
hbo of wo

Wat ga je doen?

Je behandelt aanvragen voor plannen die afwijken van het bestemmingsplan en adviseert het bestuur hierover. Je hebt veel contacten met bewoners, bedrijven, makelaars, projectontwikkelaars en collega’s van de omgevingsdienst. Je behandelt eenvoudige postzegelbestemmingsplanprocedures om ruimtelijke plannen mogelijk te maken. Daarnaast werk je mee aan de implementatie van de Omgevingswet en het opstellen van het omgevingsplan.

Wie ben jij?

Je hebt een afgeronde hbo of wo opleiding in de richting van ruimtelijke ontwikkeling, planologie of omgevingsrecht. En je beschikt over actuele kennis op het gebied van ruimtelijke ordening en relevante omgevingswetgeving. Daarnaast heb je van nature een dienstverlenende instelling, ben je gedreven en ondernemend. Je bent communicatief vaardig in woord en schrift. Je hebt een pragmatisch manier van werken. En een goed oog ‘voor de wereld buiten het gemeentehuis’. Je wacht niet af maar zet zelf de eerste stap. Je denkt in kansen en mogelijkheden, bent flexibel maar bent je ook bewust van de positie van de gemeente binnen het planproces. Je voelt je thuis in een informele organisatie zonder direct leidinggevende.

Wie zijn wij?

De gemeente Bodegraven- Reeuwijk is centraal gelegen naast de gemeenten Gouda, Woerden en Alphen aan den Rijn, waardoor wij een uitermate aantrekkelijke gemeente voor bewoners en ondernemers zijn. Met 35.000 inwoners op een oppervlakte van 88 km2, kenmerkt onze gemeente zich door een dorps- en landelijk gebied waar naast wonen en bedrijvigheid ook recreatie plaatsvindt. Een hoogwaardige dienstverlening richting onze inwoners, ondernemers en bezoekers, staat bij ons hoog in het vaandel. Onze medewerkers kenmerken zich door een hoge mate van verantwoordelijkheidsgevoel, betrokkenheid en ondernemerschap. Onze toegevoegde waarde vertaalt zich in zowel werken mét als vóór de inwoners om samen tot de beste resultaten te komen. Wij betrekken onze inwoners actief bij onze plannen en geven ruimte aan hen om zelf initiatieven te nemen. Om in te spelen op de blijvend veranderende omgeving, zijn wij dit jaar gestart met de doorontwikkeling van onze organisatie. Hierbij zullen de waardevolle elementen van samen-organiserend werken behouden blijven en pakken wij door op de ontwikkelpunten. Met ruim 200 collega’s werken wij in vijf domeinen aan diverse opgaves en thema’s zoals die vanuit de samenleving op ons af komen.

Wat wij jou bieden?

  • Afhankelijk van je opleiding, kennis en ervaring bedraagt het salaris minimaal € 2.865,- en maximaal € 4.208,- bruto per maand (indicatief schaal 9) bij een werkweek van 36 uur.
  • Het betreft een arbeidsovereenkomst van een jaar dat bij wederzijdse tevredenheid kan worden omgezet naar een vast dienstverband.
  • Een individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05%. In je IKB zit onder andere het vakantiegeld en eindejaarsuitkering verlof verwerkt.
  • Wij kennen een aantrekkelijke pensioensregeling bij het ABP.
  • Ruime opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden om door te groeien naar een (senior) adviseur ruimtelijke ordening.

Starters en pas afgestudeerden mogen zeker ook reageren!

Belangstelling?

Herken je jezelf in bovenstaand profiel, stuur dan je CV en motivatiebrief via deze linkexterne-link-icoon. Voor vragen over de inhoud van de vacature, kun je contact opnemen met Barbara Drost of Ernest Bressers en over de procedure met Leo Booms (adviseur Organisatie & Ontwikkeling) via (0172) 52 25 22.