Medewerker Volwassen basis Team (36 uur)
Ben jij een professional die een analytisch vermogen heeft, op zoek is naar een spannende uitdaging bij de gemeente Bodegraven-Reeuwijk en graag werkt met volwassenen, sluit je dan aan bij ons nieuwe basiszorgondersteuningsteam.
Medewerker Volwassen basis Team (36 uur)
Onze gemeente biedt een dynamische en uitdagende werkomgeving waarin je de kans krijgt om je vaardigheden en talenten te benutten. We streven ernaar een inclusieve en diverse werkomgeving te creëren waarin alle stemmen worden gehoord en gewaardeerd. We werken outreachend en zo dicht mogelijk bij onze inwoners
Wat ga je doen?
Als onderdeel van het nieuwe team basiszorgondersteuning ben jij het gezicht voor kortdurende basiszorgvragen. Je krijgt de hulpvraag via een warme overdracht van de brede intaker of stelt zelf een passende hulpvraag vast door breed uit te vragen op de 7 levensdomeinen. Op basis van deze informatie, kijk je eerst of er wel sprake is van een zorg hulpvraag in het kader van normaliseren of dat een preventief aanbod passend kan zijn. Is basiszorg nodig dan zorg je voor het juiste aanbod, afgestemd op het lokale en regionale netwerk. Je biedt kortdurende basiszorg, wat kan dienen als voorportaal voor een maatwerkvoorziening of wat juist ingezet kan worden bij het afschakelen van een maatwerkvoorziening. Dit doe je aan de hand van een plan, het duidelijke doelen.
De vormgegeven basiszorg omvat kortdurende begeleiding in maximaal 10-15 gesprekken binnen zes maanden. Jij helpt de inwoner om op basis van het wettelijk kader en zoveel mogelijk in de eigen leefomgeving, de hulp te geven die nodig is bij het leiden van een zelfredzaam leven en het deelnemen aan de samenleving.
Jouw verantwoordelijkheden:
- Beleidsuitvoerend: Je ontvangt de hulpvraag via een warme overdracht of stelt zelf de vraag vast. Vervolgens zorg je voor het juiste basiszorg;
- Begeleiding en ondersteuning: Je biedt kortdurende preventieve begeleiding om een maatwerkvoorziening te voorkomen of de basiszorg wordt preventief ingezet bij het afschalen van een maatwerkvoorziening;
- Netwerk en samenwerking: Je overlegt met ketenpartners zoals praktijkondersteuners, huisartsen, onderwijs en collega’s om de passende basiszorg te bieden. Jij bent het eerste aanspreekpunt voor zowel partners als inwoners;
- Bewust bekwaam handelen: Je bent bewust bekwaam in het aanbieden van de passende zorg om de inwoner niet teveel te belasten en je maakt bewust de keuze welk aanbod overeenkomstig de leidende principes van de organisatie passend zijn.
Wat breng je mee?
- Afgeronde HBO-opleiding;
- Minimaal 1 a 2 jaar werkervaring in het sociaal domein;
- Creativiteit in het zoeken naar oplossingen;
- Flexibel inzetbaar;
- Communicatief sterk, goed in schriftelijke communicatie en overdracht;
Wat bieden wij jou?
- Wij bieden jou een uitdagende en afwisselende baan waar veel ruimte is voor eigen inbreng, die we dan uiteraard ook van jou verwachten;
- Je krijgt in eerste instantie een arbeidsovereenkomst van een jaar dat bij wederzijdse tevredenheid kan worden omgezet naar een vast dienstverband;
- Afhankelijk van je opleiding, kennis en ervaring bieden we je een bruto maandsalaris aan van maximaal € 4.908,- (schaal 9) bij een werkweek van 36 uur;
- Een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05%. In je IKB zit onder andere het vakantiegeld en eindejaarsuitkering verwerkt;
- Wij kennen een aantrekkelijke pensioenregeling bij het ABP.
Waar is de gemeente mee bezig?
Een gemeente waar dienstverlening richting onze inwoners, ondernemers en bezoekers, hoog in het vaandel staat. Onze medewerkers nemen verantwoordelijkheid, pakken eigenaarschap en ondernemen actie. Onze toegevoegde waarde vertaalt zich in zowel werken mét als vóór de inwoners om samen tot de beste resultaten te komen. Wij betrekken onze inwoners actief bij onze plannen en geven ruimte aan hen om zelf initiatieven te nemen. Wij werken met ruim 240 toegewijde collega’s in drie domeinen integraal samen aan diverse opgaves en thema’s zoals die vanuit de samenleving op ons afkomen. Deze manier van werken maakt ons als organisatie flexibel en wendbaar. Dit maakt dat wij kunnen blijven inspelen op de blijvend veranderende omgeving. Wij zijn trots op onze collega’s en helpen hen bij hun persoonlijke groei. Wij kennen voldoende doorgroeimogelijkheden en bieden een prettige werkomgeving.
Belangstelling?
Herken je jezelf in bovenstaand profiel, stuur dan je CV en motivatiebrief via de link. Voor vragen over de vacature en procedure, kun je via telefoonnummer 0172-522522 contact opnemen Jacqueline Mooiman (Teamleider Sociaal Domein) Voor al onze nieuwe collega’s vragen wij, na een succesvolle sollicitatieprocedure, een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.v