Project assistent Duurzaamheid (32 uur)

Wil jij meewerken aan een duurzame gemeente, meedenken over slimme oplossingen en het organiseren van bijeenkomsten en evenementen? En ben je op zoek naar een afwisselende en uitdagende functie? Dan is dit jouw baan!

Project assistent Duurzaamheid (32 uur)

Wat ga je doen?

Als Project assistent ben je de schakel binnen het team Duurzaamheid. Samen met de collega’s werk je aan een duurzame leefomgeving en aan projecten om onze gemeente te verduurzamen. 

Bij grotere/complexere projecten werk je samen met beleidsmedewerkers of projectleider(s) binnen het team. Daarnaast heb je ook je eigen projecten. Voorbeeld hiervan is de Kinderklimaattop. 

Ook het organiseren van bewonersavonden en andere participatie activiteiten vallen onder jouw verantwoordelijkheid. 

Je ondersteunt het team in het bewaken van de bestuurlijke kalender en de voortgang op ons programma. Ook verzorg je de vergaderingen van het team en de afstemming met het bestuurssecretariaat. Je ondersteunt team duurzaamheid bij de realisatie van de gemeentelijke ambities. Je voert gesprekken met stakeholders en geeft invulling aan de praktische uitvoering van bewonerscommunicatie en participatietrajecten. 

Wat breng je mee?

Je hebt HBO werk- en denkniveau en je hebt bij voorkeur kennis van en affiniteit met duurzaamheid. Je bent een teamspeler en draagt bij aan de sfeer binnen het team waarbij het gezamenlijke resultaat voorop staat. Zelfstandig werken en snel schakelen tussen verschillende taken/projecten is voor jou geen probleem. Je hebt ervaring met projectmatig werken en je wacht niet af, maar zet zelf de eerste stap. Je bent oplossingsgericht waardoor ad hoc klussen geen probleem voor je zijn. Je bent communicatief vaardig in woord en schrift. Je bent flexibel en krijgt energie van uitzonderingen op de standaard werkweek. Je hebt een pragmatische manier van werken. En een goed oog ‘voor de wereld binnen en buiten het gemeentehuis’. Je voelt je thuis in een informele organisatie.

Wat bieden we?

  • Wij bieden jou een uitdagende en afwisselende baan waar veel ruimte is voor eigen inbreng, die we dan uiteraard ook van jou verwachten;
  • Je krijgt in eerste instantie een arbeidsovereenkomst van een jaar dat bij wederzijdse tevredenheid kan worden omgezet naar een vast dienstverband; 
  • Afhankelijk van je opleiding, kennis en ervaring bieden we je een salaris aan van maximaal  €4.811,-- (indicatief schaal 9) bij een werkweek van 36 uur;
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05%. In je IKB zit onder andere het vakantiegeld en eindejaarsuitkering verwerkt; 
  • Wij kennen een aantrekkelijke pensioenregeling bij het ABP.

Waar is de gemeente mee bezig? 

Voor de toekomst van de gemeente Bodegraven-Reeuwijk zetten we in op behouden en versterken van onze eigen identiteit: een knooppunt in het Groene Hart. Daarom werken we met 265 trotse medewerkers, naast de dagelijkse werkzaamheden, aan drie samenhangende ambities: gezonde dorpen, een duurzaam landschap en een sterke samenleving. Deze manier van werken maakt ons als organisatie flexibel en wendbaar. Dit maakt dat wij kunnen blijven inspelen op de blijvend veranderende omgeving. Wij kennen voldoende doorgroeimogelijkheden en bieden een prettige werkomgeving. 

Belangstelling?

Herken je jezelf in bovenstaand profiel, stuur dan je CV en motivatiebrief via de link.externe-link-icoon Voor vragen over de vacature, kun je via telefoonnummer 0172-522522 contact opnemen met Sanne Walraven (Projectleider Duurzaamheid) en over de procedure met Chantal Jansen (Teamleider a.i.) en over de procedure met Fleur Frijling (HR adviseur).

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.